خرید و فروش ساندویچ پانل دست دوم امروزه دارای بازار نسبتا داغ تری به سال های گذشته می باشد . ساندویچ پانل دست دوم طبیعتا دارای قیمت کمتری نسبت به ساندویچ پانل نو می باشد . ساندویچ پانل به دلیل مزایای زیادی که دارد مورد استفاده عموم قرار گرفته است . ساندویچ پانل دست دوم در صنایع مختلفی همانند اداری، تجاری، بیمارستان‌ها، ساختمان های صنعتی، شهرک های صنعتی و صنایع کاربرد دارد. ساندویچ پانل در دو دسته سقفی و دیواری تقسیم می گردد که خود آن ها دارای زیر شاخه های متنوعی هستند . اکثر ساندویچ پانل ها عایق گرمایی و سرمایی بوده که این ویژگی به نوبه خود باعث کاهش مصرف انرژی شده و در نتیجه کاهش هزینه های انرژی می گردد .

یکی دیگر از مزیت های برتر ساندویچ پانل ظفر آهن قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با دیگر تولید کنندگان بازار می باشد . کاهش قیمت ساندویچ پانل های ظفر آهن موجب کاهش کیفیت محصول تولید شده نمی گردد . ظفر آهن از ورق گالوانیزه یا ورق آلوزینک و ورق آلومینیوم در ساخت ساندویچ پانل به کار می برد که در مقابل قیمت کیفیت بسیار بالایی را دارند .استفاده ساندویچ پانل دست دوم شرکت های چینی و یا برخی از تولید کنندگان داخلی گزینه مناسبی نمی باشند چرا که به دلیل بی کیفیت بودن محصول احتمال اینکه در حین تخریب و نصب دوباره سازه ، ساندویچ پانل آسیب ببیند زیاد است  ولی تمامی ساندویچ پانل های تولید شده توسط مجموعه ظفر آهن دارای کیفیت بالایی بوده و می توانید از ساندویچ پانل برای بار دوم استفاده نمایید .

به دلیل گران شدن روز به روز مصالح ساختماتی استفاده از مصالح دست دومی همانند ساندویچ پانل دست دوم و یا ساندویچ پان استعمال شده گزینه مناسبی می باشد ولی ساندویچ پانلی که از کیفیت بالایی برخوردار باشد .شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز و یا تعمیر و نگه داری شرکت‌ها یا ساختمان های صنعتی خود از ساندویچ پانل های پیش ساخته با صرفه جویی بالا در هزینه‌ها (ساندویچ پانل دست دوم) استفاده کنید.

ساندویچ پانل دیواری دست دوم

امروزه بهترین گزینه برای کاهش هزینه های ساخت استفاده از ساندویچ پانل دیواری دست دوم می باشد . چرا که شما با خرید محصول دست دوم از تمامی ویژگی ها ساندویج پانل بهره مند خواهید شد . یک نکته را هم در نظر داشته باشید که هر محصولی دارای یک عمر مفیدی می باشد و از ساندویچ پانل دیواری دست دوم انتظار نداشته باشید که به طول عمر یک ساندویچ پانل نو برایتان کار کند .راه حل هایی جز استفاده از ساندویچ پانل دیواری دست دوم در دیوار بناها نیز وجود دارد.این روش‌ها شامل کاهش ضخامت لایه عایق میانی محصول ، به کارگیری ساندویچ پانل یک رو ورق به جای دو رو ورق می باشند.

ساندویچ پانل های دست دوم به دلیل کاربردی که در ساخت سازه ها دارند جایگزین مصالح ساختمانی سنتی همانند آجر و بلوک های ساختمانی شده است . کاربرد پانل ساندویچی اغلب ساختمان‌‌ها اعم از ساختمان های تجاری ، اداری ، مسکونی و تفریحی را شامل می شود.در این مطلب آن چه بیشتر نام برده شده است ساندویچ پانل دیواری دست دوم می باشد ؛ اما دقت داشته باشید که انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی وجود دارد.هرکدام از این نوع پانل‌ها خود نیز بسته به ساختار و مواد به کار رفته در ساختارشان شامل زیرگروه های مختلفی می شوند.مثلا از انواع ساندویچ پانل سردخانه ای که در دسته پانل دیواری قرار دارند در عایق بندی اتاق های سرد استفاده می شود.این پانل هدر رفت انرژی را به حداقل میزان ممکن می رساند

قیمت ساندویچ پانل دیواری دست دوم

قیمت ساندویچ پانل دیواری دست دوم حتما ارزان تر از ساندویچ پانل نو می باشد و این در تمامی محصولات ساختمانی و غیر ساختمانی صدق می کند . بهضی از فاکتور های در تعیین قیمت ساندویچ پانل تاثیر گذار هستند که در ساندویچ پانل دست دوم نیز مشترک هستند .به عنوان مثال قیمت ساندویچ پانل با فوم پلی اورتان بیشتر از انواع پلی استایرن آن می باشد.با تغییر جنس فوم ، کاربرد و کیفیت پانل متفاوت می شود.این که پانل دست دوم چه مدت زمانی مورد استفاده قرار گرفته باشد نیز در قیمت آن موثر است.طبیعتا هرچه این زمان طولانی تر باشد ساندویچ پانل ارزان و کیفیت آن نیز پایین تر خواهد بود.در قیمت ساندویچ پانل دست دوم می‌توان به میزان سلامت ورق ساندویچ پانل، ضخامت ورق و فوم، جنس ورق و نیز دانسیته عایق اشاره کرد