چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کنیم

ساندویچ پانل هم همانند دیگر وسایل و یا مصالح ساختمانی باید قبل از خرید مورد بررسی قرار بگیرد .این محصول در گذشته آنچنان مورد توجه مهندسین ساختمانی نبوده است ولی با گذشت زمان آشنایی با ویژگی های مثبت ساندویچ پانل رای مهندسین تغییر کرد.ساندویچ پانل دارای انواع مختلفی بوده و در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است ، جنس ساندویچ پانل به نوعی است که در مقابل آب و هوا و تجزیه پذیری مقاوم است . بیشتر تفاوت آنها در هسته آن است که بین دو لایه ورق در جنس های متفاوت قرار می گیرد .

ویژگی های ساندویچ پانل پلی یورتان

یکی از مهم ترین ویژگی های ساندویچ پانل های پلی یورتان عایق بودن عالی آنهاست. هسته صفحات به آن رسانایی حرارتی کم می دهد، یعنی عایق بهتری. به همین دلیل کسانی که اغلب در نوسازی ساختمان ها چه در پشت بام و نما و چه در ساخت ساختمان های صنعتی فعالیت می کنند تمایل بیشتری نسبت به خرید ساندویچ پانل پلی یورتان را دارند.

ساندویچ پانل ها بسیار سریع ساخته و نصب می شوند. برای مونتاژ، آنها به سازه پیچ می شوند و بسته به نوع پرداخت، می تواند با پیچ های قابل مشاهده یا پنهان باشد. این باعث می شود زمان ساخت در مقایسه با سایر سیستم ها یکی از کوتاه ترین زمان ها باشد.

یکی از مهمترین مزایای ساندویچ پانل به عنوان یک عنصر ساختمانی، تنوع شکل و پرداخت موجود در بازار است. انواع پانل ها بسته به ساختمانی که برای آن طراحی شده است وجود دارد. روکش‌ها بین روستیک و مدرن متفاوت است، و می‌توانیم پانل‌های تقلیدی از چوب یا کاشی‌های بدلی را در میان سایر موارد پیدا کنیم.

حداقل اندازه ساندویچ پانل

برای اطلاع از حداقل اندازه خرید ساندویچ پانل با مشاورین ظفرآهن تماس بگیرید .عرض صفحه عایق معمولاً ۱۰۰۰ میلی متر و در برخی مدل ها ۱۱۵۰ میلی متر عرض دارد. طول ساندویچ پانل را می توان با توجه به نیاز هر پروژه تنظیم کرد که متداول ترین ابعاد آن بین ۳ تا ۶ متر است، اما در برخی موارد حداکثر تا ۱۶ متر طول می رسد. ضخامت این پانل ها بسته به کاربرد نهایی می تواند بسیار متفاوت باشد، رایج ترین مقادیر بسته به کاربرد بین ۴۰ تا ۱۵۰-۲۰۰ میلی متر ضخامت است.

انواع ساندویچ پانل با کاربرد های مختلف

قبل از خرید ساندویچ پانل توجه داشته باشید که این عناصر عایق به ویژه در سقف ها و نماهای ساختمان های صنعتی که در دماهای پایین پردازش می شوند بسیار مفید هستند. به دلیل سبک بودن، برای بازسازی محوطه ایده آل هستند. همچنین در عایق کاری سردخانه ها و انبارها، در مراکز ورزشی و مراکز خرید و در منازل نوساز و بازسازی شده موثر هستند.

ساندویچ پانل برای نمای ساختمان

خرید ساندویچ پانل های نما برای ساخت محوطه در منازل، مدارس، بیمارستان ها، مراکز صنعتی یا مراکز خرید بهبود یافته اند. ساندویچ پانل را می توان برای پارتیشن های داخلی که نیاز به عایق بندی دارند نیز یافت.

مزایای ارائه شده توسط این پانل های نما تا حد زیادی به روش اتصال بین پانل ها بستگی دارد. سیستم چفت و بست به صورت زبانه و شیار اجرا می شود و از محافظت کافی و جلوگیری از اتلاف گرما و رطوبت جلوگیری می کند.

ساندویچ پانل سقفی

در خرید ساندویچ پانل  توجه داشته باشید که نوع پانل سقف با پانل های نما متفاوت است زیرا آنها باید مقادیر زیادی برف، باران و سایر عوامل آب و هوایی را تحمل کنند.

آنها برای جلوگیری از نشتی در صورت باران و رطوبت، با پیچ های خود حفاری بر روی سازه ثابت می شوند و اغلب با اتصالات آب بندی ترکیب می شوند که بدون آسیب رساندن به لایه عایق، نصب را سرعت می بخشد.

ساندویچ پانل های یخچال

ساندویچ پانل ها را می توان در اتاق های سرد یا فریزرهایی که نیاز به عایق بندی دارند نیز استفاده کرد. برای این موارد ساندویچ پانل با ضخامتی بیشتر از حد معمول طراحی شده است تا بتواند در برابر دمای منفی مقاومت کند.

برای حفظ این دماهای شدید لازم برای نگهداری محصولات غذایی تازه، باید توجه ویژه ای به اتصالات بین ساندویچ پانل ها شود.

ساندویچ پانل ها عایق عالی دارای کمترین ضخامت هستند. ظرفیت عایق عالی و خواص مکانیکی آنها آنها را به متحد عالی برای ساخت و ساز صنعتی تبدیل می کند. دو نوع پانل پلی یورتان در بازار وجود دارد، PUR (فوم پلی یورتان) و PIR (فوم پلی ایزوسیانورات) که هر دو عایق حرارتی عالی را ارائه می دهند که دومی بهترین عملکرد آتش را دارد.

شرکت Synthesia Technology از سال ۲۰۰۳ پلی‌ول‌ها و سیستم‌های پلی‌استر مبتنی بر PET بازیافتی را برای ساخت پانل‌های عایق هسته ساندویچی با فناوری PIR ارائه می‌کند. همه اینها به این معنی است که Synthesia Technology با تجربه گسترده خود در این زمینه، متعهد به بازیافت، پایدار و زیست‌محیطی است. مواد، ایجاد یک اقتصاد دایره ای برای آینده.