ورق رنگی طرح شادولاین یکی از محبوب ترین مدل های ورق های رنگی فرمینگ است. این طرح اولین بار برای تولید ساندویچ پانل مورداستفاده قرار گرفت. اما به دلیل زیبایی و تقاضای زیاد برای خرید این ورق ها تولید آنها افزایش پیدا کرد و از آنها برای ساخت سقف و… استفاده میشود.قیمت ورق های رنگی طرح شادولاین در مقابل قیمت ورق گالوانیزه سینوسی معمولی بیشتر است، و همانطور که گفته شد ظاهر مدرنتری از این ورق ها دارد و استفاده از آنها میتواند ظاهر ساختمان را از حالت کلاسیک خارج کند، علاوه بر این ورق ها طرح های آندولاین هم موجود هستند.

درباره شادولاین

ظاهر زیبا ورق های شادولاین را تبدیل به انتخاب هابی مناسب جهت دکوراسیون های مختلف نما کرده است. از دیگر مزیت های ورق سفال شادولاین پیشرو فرومینگ میتوان به عدم ترک خوردگی، تغییر رنگ اشاره کرد. اندازه ورق رنگی سقف پالرمو عرض ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتیمتر قبل از عملیات رول فرمینگ و اندازه نهایی ۹۰ و ۱۱۵ سانتی متر پس از عملیات فرم دهی میباشند.با توجه به مقدار همپوشانی ورق ها هنگام نصب میزان نهایی پوشش دهی هر شیت ورق فرم دهی شده مدل ژنوا ( جنوا ) به ترتیب ۸۰ و ۱۰۲ سانتی متر عرضی است. لازم به ذکر است که ابعاد فوق دارای تلورانس یک سانتی متر میباشند

از این ورق ها برای مصارف زیر استفاده میشود.

  1. پوشش دهی سقف و دیواره ی سوله ها
  2. خانه های پیش ساخته
  3. دیواره ی سردخانه ها
  4. پوشش های کاذب
  5. منازل مسکونی

مزایای شادولاین

از مزایا و فواید ورق طرح شادولاین می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نصب سریع و آسان
  • زیبایی و قیمت مناسب نسبت به دیگر محصولات مشابه
  • وزن سبک و ایمنی بالادر برابر زلزله
  • مقاومت در برابر رطوبت آب و هوا
  • یکپارچگی و عدم شکستگی به مرور زمان
  • مناسب جهت پوشش سقف و دیواره سوله، ساختمان ،ویلا و غیره

تولید ورق شادولاین به چه صورت است؟

ورق‌های شادولاین معمولاً به روش رول فرمینگ تولید می‌شوند که ماده اولیه و اصلی آن ورق گالوانیزه است. تولید این ورق بدین صورت است که ورق‌های گالوانیزه ساده یا رنگی با ضخامت بین ۰.۳ الی ۰.۸ میل را از طریق ۲ روش چربی زدایی به صورت سرد یا الکتریکی و شستشوی گرم با مواد قلیایی، چربی زدایی می‌کنند؛ سپس آن‌ها را با آب گرم شستشو و از طریق دستگاه‌های تولید باد خشک می‌کنند. به این عملیات کروماته کردن ورق گالوانیزه می‌گویند. سپس به منظور افزایش مقاومت در برابر خوردگی، افزایش قابلیت چسبندگی رنگ به سطوح و جلوگیری از پوسته‌شدن رنگ، ورق گالوانیزه با عرض‌ ۱۰۰۰ یا ۱۲۵۰ میلی‌متری را وارد دستگاه رول فرمینگ کرده و به آن فرم می‌دهند.

می‌توان گفت مراحل تولید ورق شادولاین بسیار شبیه به تولید ورق گالوانیزه و ورق گالوانیزه رنگی است که در مقاله “ورق رنگی چیست” به صورت کامل به این مراحل پرداخته‌ایم. همچنین اگر مقاله مربوط به تولید ورق گالوانیزه را در وب‌سایت آسرون مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید که ماده اولیه تولید ورق گالوانیزه نیز، ورق سیاه است که طی مراحل گالوانیزاسیون تبدیل به ورق گالوانیزه می‌شود.