ساندویچ پانل گالوانیزه همانند دیگر ساندویچ پانل ها از سه لایق تشکیل شده است که لایه ی وسطی عایق می باشد که می تواند از جنس پلی استایرن و یا پلی یورتان باشد . دو ورق بعدی که یکی در رو و یکی دیگر در زیر قرار دارد از جنس ورق گالوانیزه می باشد . ورق گالوانیزه همان ورق های آهنی هستند که با روی پوشانده شده است . در آهن گالوانیزه، بین آهن و روی، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می‌شود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند و آهن به عنوان کاتدبکار می‌رود .گالوانیزه کردن ورق با دو روش اصطلاحا گرم و سرد انجام می‌شود. گالوانیزه نمودن گرم یا غوطه وری ورق در صنایع بیشتر مورد استفاده است و خواص مطلوب‌تری ارائه می‌دهد.

گالوانیزه کردن را می‌توان عملیات سطحی برای محافظت از آهن در محیط‌های مرطوب دانست. فلز روی به عنوان پوشش روی سطح ورق فولادی می‌نشیند. ماهیت شیمیایی روی و قرارگیری در کنار آهن، به فداشوندگی آن و محافظت از ورق گالوانیزه شده، منجر می‌شود. فرایند گالوانیزه نمودن در صورتی مطلوب است که پوشش روی با چسبندگی بالا را روی سطح ورق فولادی ایجاد کند. تراکم بالا و چسبندگی مناسب به تاب‌آوری ورق گالوانیزه در محیط‌های مستعد خوردگی و اکسیداسیون منجر می‌شود.

مزیت‌های ورق گالوانیزه

مهم‌ترین مزیت ورق گالوانیزه، مقاومت به خوردگی بالای آن در محیط‌های خورنده است. اما علاوه براین، مزیت‌های دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر محصولات مقاوم به خوردگی ازجمله استیل
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • دوام و طول عمر بالا
  • تشخیص آسان سلامت پوشش، حتی به صورت چشمی
ساندویچ پانل گالوانیزه

مزایای ساندویچ پانل گالوانیزه

  1. هزینه کمتر : در مقایسه با روش های دیگر این روش هزینه کمتری دارند.
  2. طول عمر : طول عمر این ورق ها بسیار کم میباشد.
  3. مقاومت : این ورق نازک مقاومت بالایی در مقابل خوردگی و ضربات فیزیکی دارد .
  4. محافظت کامل در برابر صدمات محیطی :این پوشش کلیه قسمت های ریز و نقاط موجود در فولاد را پر میکند و از خورندگی آن جلوگیری میکند
  5. بازرسی آسان : نیاز به آزمایشات مخرب بر روی سازه نیست و میتوان با چشم سازه را بازرسی کرد
  6. آماده سازی در زمان کوتاه
  7. محافظت در هر نوع شرایط آب و هوایی