ورق دامپا یکی از زیباترین و پر مصرف ترین ورق ، از ورق های رنگی و روغنی و گالوانیزه می باشد . از این نوع ورق معمولای برای پوشش داخلی استفاده می گردد . عمل فرمینگ به شکل دامپا به ۳ صورت انجامی می گیرد .

  1. ورق دامپا طولی
  2. ورق دامپا برگی
  3. ورق دامپا قطعه ای

از مزایای این ورق می توان به ایمن بودن در برار زلزله ، عایق در برار رطوبت ، کاهش هزینه های زیر سازی ، قابلیت رنگ آمیزی ، صرفه اقتصادی ، قابل شست و شو ، مقاوم در برار حرارت و آتش ، تولید در اندازه و ضخامت های متفاوت اشاره کرد .

از کاربرد های دامپا می توان برای پوشش سقف ، سازه های شیروانی ، سقف کاذب ، دیواره های کانکس ، پوشش داخلی سقف و دیوار ، پوشش سقف های مکان ها بزرگ همانند سقف پارکینگ ها در مرکز خرید و یا سقف سالن همایش ها اشاره کرد .

چرا دامپا ؟

ورق فلز دامپا یک پروفیل پانل بندی است و منحصراً از مواد درجه یک بر روی دستگاه هیدرولیک مخصوص ساخته می شود و در دو استاندارد عرض مختلف با حداکثر طول ۱۰ متر تولید می گردد .در هر دو مورد، دمپا ظاهر زیبایی دارد ونمایی زیبا با ساختمان و یا سازه می بخشد ، به ویژه به این دلیل که دارای اتصالات  پنهان است، به این معنی که کل ساختمان به روشی خاص با این نمایه پانل عالی یک تیکه شده است.ورق  دامپا به طول عمر و ظاهر زیبا معروف است که گزینه ای بسیار جذاب تر از روکش با اکثر گزینه های دیگر است.

با تمام مزایای دامپا، پانل های سقفی را می توان به سرعت و به راحتی جدا کرد و بدون هیچ آسیبی دوباره سرهم کرد.به منظور جلوگیری از گچ کاری کلاسیک و رنگ آمیزی مکرر سقف، ما ورق فلزی دامپا را به عنوان یک راه حل ایده آل برای کفپوش پیشنهاد می کنیم.دامپا بر روی زیرسازی فلزی یا چوبی نصب می شود. اینها اغلب پروفیل های جعبه ای (مربع یا مستطیلی) یا پروفیل های “Z” روی شبکه ای تا حداکثر ۱.۰۰ متر هستند. پروفیل های زیرسازی که روی آن ها نصب می شود همیشه جهت مخالف جهت پانل های دامپا دارند.

مطالب مرتبط
لینک های مفید